Tel: ( 21) 22352437
Fax: ( 21) 22095239

asutol SRN

asutol SRN

asutol SRN

جزئیات

ماده کمکی برای رفع مشکلات پارچه های پلی استر

7 شهریور 1397

از اين به بعد فقط با مصرف يک ماده کمکی، نخ و پارچه پلی استرتوليدی شما هيدروفيل، آنتی استاتيک و نرمتر خواهد بودهمانطور که می دانید تمام الياف پلی استری تمايل به جذب رطوبت کمی داشته و همواره برای مصرف لباس توصيه نشده و يا با الياف ويسکوز و يا پنبه بصورت مخلوط توصيه تا برای مصرف لباسی مناسب باشد.خواص ديگر ليف پلی استری جاذب مواد چرب( ليپوفيليک) بوده و آلوده گيهاي روغن،گردو غبار به ليف جذب و برطرف نمودن آن براحتی امکان پذیر نمی باشد.همچنين بدليل" برقدار بودن"( داشتن الکتريسيته ساکن) همواره گردو غبار و آلوده گيها را به خود جذب و زود کثيف می گردد.
با توجه به مسائل فوق  استفادهاز پارچه های پلی استری برای  البسه مناسب نبوده و دور يقه و لب سر دست زود کثيف شده و آلوده گيهای عرق بدن در لباس منجر به بوی بد عرق بدن می شود.
-پرده های تکميل شده خيلی زود کثيف شده و بعد از شستن نيز چرک آن براحتی برطرف نمی شود.
-پارچه های رومبلی و روکش صندلی اتومبيل دير کثيف شده و پرز و ذرات ريز  به آن جذب نشده و نشستن و راحتی بيشتری دارد.

برای حل مشکلات فوق شرکت آزوتکس اسپانیا ماده Asutol SRN  را پیشنهاد می کند.این ماده در واقع یک ماده تکمیلی می باشد که می تواند خواص ذیل را به کالای تکمیل شده با این ماده ارائه دهد:
-نخ عمل شده با اين ماده دارای راندمان چله کشی بالاتر بوده و در بافت نخ پاره گی کمتر و راندمان بافندگی در بافت پارچه های 100% پلی استر بخوص فيلامنت افزايش می يابد
- نخ های عمل شده با اين ماده بدليل نرمی سطح نيازی به روغنهای حل شونده در بوبين پيچی و برگردان کردن نخ در بوبين پيچی ندارد.
- پارچه عمل شده بااين ماده بدليل نرمی بیشتر ، نيازی به نرم کننده ندارد و مهمتر اينکه نرمی فوق پايدار بوده و با شستشو از بين نمی رود
- در صورت مصرف در ابتدا رنگرزی نخ، باعث افزايش نفوذ رنگ شده و یکنواختی رنگرزی در بوبين را بهبود می بخشد .
- در صورت عمل شدن بر روی پارچه های اماده شده برای  چاپ( استفاده در فولارد استنتر) نفوذ پذيری رنگ ديسپرس بر روی پارچه افزايش و در پارچه هايي نظير فوتر Pollar  دو طرف پارچه  بيشتر بصورت يکسان خواهد شد.
- در استفاده بر روی فولارد در ترموزول همزمان به نفوذ پذيری بيشتر رنگ کمک می نمايد.
- در صورت مصرف بعنوان ماده تکميلی در استنتر ، خواص آنتی استاتيکی  پايداری به پارچه می دهد.
- در صورت  استفاده در پارچه های پلی استر پنبه آهاردار آهار پلی استر بسرعت از پارچه خارج می شود و راندمان آهار گيری را افزايش می دهد. بصورتی که پارچه پلی استری را می توان بعد از اين ماده برای رنگرزی  بکار برد.
 
 
 
 
 
 
 

مقاله ها مرتبط